Tuesday, September 17, 2013

Cara mengubati gout atau Uric Asid tinggi dalam darah.























Cubalah jika anda mempunyai asid urik yang tinggi lagi pun tidak memudaratkan untuk mencuba.

Ini adalah benar-benar berkesan, hanya campuran kiub betik hijau dengan teh hijau biasa, ada yang telah mencuba dan mendapati ia sangat berkesan.
Formula ini telah dikongsi dengan rakan gout untuk mencuba dimana sendi kaki beliau mula berubah bentuk, selepas seminggu minum formula ini terdapat peningkatan yang ketara, dan selepas dua minggu sendi kaki sembuh dan kembali kepada keadaan normal.

Walaupun hampir tiga tahun dan sakit sendi hilang, tetapi dia mengekalkan pengambilan antara 1-3 kali sebulan untuk mengelakkan ianya berulang. Rakan-rakan lain yang mengalami masalah gout yang sama juga telah pulih. Ia adalah baik untuk semua, walaupun mereka yang tidak mempunyai gout.

Formula baik! Berkongsilah dengan orang-orang yang memerlukan!

Satu urutan baik oleh Profesor Lai dari Sekolah China Farmasi :
Potong betik hijau ke dalam kiub kecil , tempat ke dalam air, masak hingga mendidih , kemudian tambah daun teh hijau, serupa dengan proses membuat teh.
Ujian klinikal menunjukkan bahawa ini membawa kesan yang baik untuk rawatan gout, bergantung kepada kekerapan meminum formula ini.

Encik Liu Qing , Ketua Bandar Rende di Tainan, menderita selama bertahun-tahun dari sakit perut yang teruk di sekitar dinding posterior perut.
Dia menggunakan betik hijau sebagai periuk teh untuk menyediakan teh keluarga setiap hari, selepas sebulan, keadaan penyakit kronik menjadi lebih baik.
Ahli keluarga beliau dengan asid urik yang tinggi juga telah sembuh oleh teh betik yang sama. Untuk ini Encik Liu menanam banyak betik untuk berkongsi dengan saudara-mara dan rakan-rakan dengan penyakit yang sama.

Menurut Encik Liu, dalam memilih betik hijau sebagai periuk teh, pilih bentuk yang gemuk dan pendek, dengan kapasiti yang lebih besar. Potong bahagian atas betik, buangkan biji benih yang ada didalam, buka satu lubang kecil dinding sebelah atas untuk memudahkan proses menuang teh. Buat lubang pengudaraan kecil pada penutup atas, masukkan daun teh kedalam, tuangkan dalam air mendidih, letakkan kembali penutup atas betik tersebut, anda juga boleh menggunakan pencungkil gigi untuk mengangkat penutup atas. Ianya sama seperti proses biasa penyediaan teh.

Liu suka menggunakan teh Oolong untuk rasa yang lebih baik.
Beliau terkejut mendapati sakit perut diderita selama bertahun-tahun telah sembuh selepas sebulan minum teh dari periuk betik hijau, tanpa mengambil apa-apa ubat lain.
Beliau meninggalkan beberapa betik hijau dan daun teh kepada rakan yang bekerja di Pusat Perubatan untuk menguji dan menganalisis kandungan. Ujian mengesahkan bahawa enzim sihat terdapat dalam betik memberi manfaat kepada kesihatan manusia.

Kini betik dalam dusun Encik Liu menghasilkan buah-buahan bersaiz yang sesuai, dia akan berkongsi buah-buahan dengan keluarga dan rakan-rakan.
Xu Fuchang, seorang petani betik berpengalaman, berkata betik hijau bermakna betik belum masak, di mana kulit masih berwarna hijau. Secara umumnya, betik mengambil masa kira-kira empat bulan untuk matang dan masak sepenuhnya, dimana kesan penyembuhan akan hilang selepas ia masak sepenuhnya.

Green betik harus dituai apabila betik adalah kira-kira tiga bulan , apabila buah-buahan yang masih kukuh , dimana susu betik mengandungi enzim yang tinggi dan bahan-bahan sihat yang lain.

Bukan sahaja betik hijau boleh digunakan dalam minum teh, anda juga boleh memotong bentuk kiub dan rebus dengan tulang rusuk atau hiris betik hijau menjadi kepingan panjang dan goreng dengan bawang putih, sangat lazat dan tiada kesan buruk pada tubuh manusia.

No comments:

Post a Comment